fredag 21. januar 2011

Politisk analyse

Før jeg kom til Madagaskar hadde jeg tenkt at jeg kunne blogge om den politiske situasjonen. Et land i krise sett fra innsiden. Samtaler med de som føler situasjone på kroppen kunne gjenfortelles. osv osv. 
Det ble med tanken.

Språk og tilgang på nyheter var en ting som gjorde saken vanskelig.
Men min egen evne til å legge det hele fram på en saklig måte har kanskje vært hovedgrunnen. Jeg har ikke funnet ordentlige ord.
Jeg har ikke forstått.
Hjemme i juleferien snakket jeg med noen som stilte spørsmålet om diktatorregime. Jeg trakk litt på det. "Det er vel ikke det vi ser, det er mer.."
"Hvilken side av det politiske landskapet tilhører den nåværende regjeringen?" Spurte noen andre. Tja. Side.

denne artikkelen i Bistandsaktuelt refereres det til noen som har gjort en analyse.
 Den er enkel.
Det er iallefall ikke bare jeg som sliter med en seriøs fremstilling.
Det kunne vært en trøst. 
Men det er bare trist.  

  Kokoshue

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar