tirsdag 18. januar 2011

Let's talk about love

Jeg holder ditt hode
i mine hender, som du holder
mitt hjerte i din ømhet
slik allting holder og blir
holdt av noe annet enn seg selv
Slik havet løfter en sten
til sine strender, slik treet
løfter høstens modne frukter, slik
kloden løftes gjennom kloders rom
Slik holdes vi begge av noe
og løftes
dit gåte holder gåte i sin hånd
Stein Mehren





Samtale mellom niese og tante ute i snøen mens den ene bærer den andre opp en bakke.
Niese: Du kan bære meg tante.
Tante: Ja, det kan jeg.
Niese: Det er fordi du er så veldig glad i meg.
Tante: Ja, jeg er veldig glad i deg.



Livet er fullt av små kjærlighetsuttrykk tenker jeg i dag.
Små ting som gjør livet fint.
Ester som kommer innom.
Gode kolleger.
En skravlekveld i Antsirabe.
En nevø som vil vise fram et hull etter en tann som er mistet.
Pål.
Å gå i gatene å se på menneskene som lever livene sine.
En gammel kone som følger sin mann forsiktig over gata.

Og så jobben min.
Det nye prosjektdokumentet til ProVert.
Stappa fullt av mennesker som vil hjelpe hverandre.
Noen vil gir tid.
Arbeidskrefter.
Det blir gitt penger.
Vi diskuterer hva vi tror er behovet. Forteller hverandre hva vi tror vil hjelpe.
Vi lager planer og strategier.
De er basert på bekymringer og omsorg.
Vi prøver å løfte.
Og vi blir løftet.

Verden er på ingen måte et perfekt sted.
Men man kan finne godhet på de fleste kanter.
Dessuten er det regntid og ris og mais gjør landskapet grønt.
Det er også kjærlighet.


Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar