torsdag 7. juli 2011

Lest (sett) i avisa 1:

Bilde av Knut Storberget og Vidar Refvik, pressekonferanse, en engasjert Storberget og to engangskopper med kaffe. Det forekom meg å være typisk norsk. En minister med take-away-kaffe på pressekonferanse.

Jeg burde sikkert vært mer opptatt av saken. Eksplosiv økning i anmeldte seksualforbrytelser. Seksualforbrytelser er ille om det så bare er en. Men jeg lar meg vist ikke opprøre så lett. Etter en oppheta debatt om verdens urettferdighet under en middag på tirsdag unnskyldte vår gassiske venn seg for det han mente var vulgære uttalelser. Men kanskje var det helt på sin plass. Det vil jeg heller si. Her jeg bor er det alt for lite banning og sverting og banking i bordet. Alt for få vulgære uttalelser om skyld og ansvarsfordeling. Jeg tipper det stormer i kommentarfeltene i norske nettaviser om temaene som ble diskutert over take-away-kaffen. Samtidig som den høye autoritet for overgangsstyret på Madagaskar kjører sikkerhetsmessig i sin karavane gjennom Antananarivos gater. Tro om han leser kommentarfeltene langs veien? De gamle menn uten hus. De små barn som tjener familiens inntekt.

DSCF2833 Bildet er fra Antsirabe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar